Înotul nu e ca mersul pe bicicletă.

Image result for swimming tumblr

Când eram mică, stăteam în cadă ore întregi, până mă făceam stafidă. Am învățat să „calc” apa pe la 9 ani, la mare, de la taică-miu. La 10 ani mergeam în fiecare săptămână cu Dacia 1310 roșie a lui bunică-miu la școala de pe Titulescu, la bazin. Acum, la 27, reînvăț să înot.

Înotul nu e deloc ca mersul pe bicicleta. E mai mult ca o limbă străină pe care o vorbești OK și dacă nu o mai folosești 3 ani, dar uiți 3/4 din vocabular și toate construcțiile de finețe. Din tehnica mea de crawl, a mai rămas doar datul din picioare cât de cât. Cu crawl spate și bras stau spre decent. În rest însă, nu s-a schimbat mare lucru:

  • în apă, întotdeauna sunt cea mai fericită fată din lume, chiar și când mă frustrez că nu îmi iese nimic sau sunt supărată din alte motive

  • oricât de lent mă mișc în realitate, tot am senzația că zbor

  • mă mai strâmb la instructor a „Vrei să fac ASTA? EU? ACUM?”

  • dar abia aștept să încerc și să văd dacă pot

  •  urăsc toată planeta când nu reușesc ce îmi propun. După antrenament, mă gândesc la tot ce am făcut prost și cum să fac mai bine data viitoare, în cele mai mici detalii.

  •  mi-e frică de sărituri – și pe vremuri îmi era, dar doar la prima, apoi săream cu chef și avânt și făceam concurs cu colegii de grupă cine ajunge cel mai aproape de fundul bazinului. Abia aștept să trec peste teama asta, e cam lame și all in my head.

  •  am încredere în mine, indiferent de execuție, și știu că o să înot fix cum îmi doresc dacă exersez suficient de mult

Psihologul Mihaly Csikszentmihalyi descrie o experiență flow ca pe ceva ce faci de dragul activității în sine. Ego-ul și timpul dispar. Fiecare acțiune, mișcare și gând decurg din cele anterioare. Întreaga ta ființă este complet dedicată și îți folosești abilitățile la maximum. O simplă cutie cu apă este locul unde se întâmplă asta pentru mine. Când înot, e doar despre și pentru mine, am chef la orice oră din zi și din noapte și îmi dă energie pentru toate celelalte lucruri pe care le am de făcut. Înot, ce bine că ne-am regăsit!

Image result for flow psychology

 

Leave a Reply

