De ce e mai mișto cu lentile de contact decât cu ochelari de vedere

Prin clasa a doua, învățătoarea îi tot spunea maică-mii că nu sunt atentă la tablă, pentru că de la 10 pe linie și perfecțiune totală începusem să fac greșeli de genul „-” in loc de ”+”, „9” în loc de „3” și tot așa. Până la urmă, am ajuns la un control oftalmologic. Șoc și groază: copilu’ e miop.

Oculus_Reparo_PS

De la prima dioptrie, -0.75, am crescut și am schimbat multe perechi de ochelari, mai ales cu prilejul mingilor luate în față la orele de sport: cu rame aurii dreptunghiulare butucănoase, foarte simpatici și rotunzi, fix ca ai lui Harry Potter (de unde și porecla toată școala generală), fără rame, cu rame doar în partea de sus etc. Din fericire, am -4 de vreo șapte ani. Asta înseamnă că văd normal la o distanță de maximum 20 cm. Orice depășește 20 cm, nu mai pot focaliza și văd în ceață, ca și cum s-ar dizolva imaginea.

candidate_myopia
Miopie

Ochelarii de vedere pot fi un accesoriu foarte sexy, cool ș.a.m.d.. Personal, nu mi-a plăcut niciodată să îi port și mereu m-au încurcat:

article-2292324-189324cf000005dc-648_634x607
Jess, New Girl
  • la diferențe de temperatură, oricât de fiță ar fi lentilele, tot se aburesc, chit că se dezaburesc în 1-2 secunde dacă sunt de bună calitate;
  • inevitabil, se murdăresc și trebuie să ștergi lentilele alea de mai multe ori pe zi decât am eu chef;
  • orice sport ai face, stai mereu cu stres să nu lovești ochelarii; dacă îți place să înoți, nu o să vezi prea grozav dacă înoți ca lumea (cu capul în apă și ochelari de înot) sau o să înoți cu ochelarii și o să vezi (dar nu mai înoți cum trebuie);
  • nu poți îmbrățișa oamenii fără să ai grijă să nu te ștergi cumva cu ochelarii de ei și să îți alunece într-un mod foarte ciudat;
  • la unele persoane arată bine cu breton, la mine nu, deci pas jumătate din tunsorile pe gustul meu;
  • ți se agață de bluze și tricouri (cine stă să își dea ochelarii jos mereu când se îmbracă…);
  • e incomod să dansezi și să dai din cap la concerte cu ei;
  • momentele pasionale din filme în care ea își aruncă ochelarii sau el i-i ia de pe nas foarte senzual, ei bine, sunt doar în filme. În realitate, bâjbâi după o noptieră, speri să nu uiți că i-ai aruncat sub pat și să nu calci pe ei sau să nu mai știi unde să îi cauți după, ori, cel mai adesea, te trezești spunând un „ mai ușor cu aruncatul ochelarilor cât colo, că m-au costat 300 euro!!”.

Sătulă de toate inconvenientele, acum vreo șase ani mi-am luat prima pereche de lentile de contact. După lupte seculare care au durat 15 minute, printre lacrimile și sutele mele de clipiri, tanti de la cabinetul oftalmologic a reușit să îmi pună o lentilă pe ochi. După o altă jumătate de oră, am pus-o și eu pe cea de-a doua și parcă m-am trezit într-o lume nouă.

contact lens

Totul a fost minunat până când, după vreo cinci ani de purtat lentile de contact și performanțe nebănuite în primele zile (acum le pot pune/scoate și pe întuneric, în mai puțin de o secundă), am început să am o senzație oribilă de nisip în ochi și am renunțat la ele. După multe controale finalizate cu recomandări de tipul „stai mai puțin la calculator”, am ajuns și la un oftalmolog OK și am descoperit că glandele mele lacrimale secretă cam de cinci ori mai puține lacrimi decât ar trebui, de unde și usturimea și senzația de uscăciune.

Am stat cam un an și ceva cu ochelari, dar gata, nu mai suport, vreau înapoi la lentilele mele dragi și fix asta am făcut. Bineînțeles, nu înainte de a-mi face temele (găsiți aici tabelele de mai jos; research-ul l-am făcut acum câteva luni și este posibil ca prețurile să difere puțin):

Screenshot_8

Screenshot_9

Pentru începători în ale lentilelor de contact, am câteva mențiuni de făcut:

  • cel mai important și mai important, trebuie să porți lentilele pe față, nu pe dos. comics-shoeboxblog-contact-lens-491388
  • fiecare ochi suportă un anumit tip/brand de lentilă. Am prietene care folosesc fără probleme Bausch&Lomb, eu nu le-am putut ține pe ochi mai mult de 5 ore. Brandul meu preferat este Alcon (fostul Ciba Vision), varianta Night & Day, pentru că le poți purta și câteva zile fără pauză și au cel mai mic diametru.
  • soluția de întreținere pentru lentile contează foarte mult. Eu am folosit SoloCare, iar acum, la recomandarea medicului, am trecut la Opti-Free, tot de la Alcon.
  • luați-vă lacrimi artificiale și dacă nu aveți nevoie. Prevenția e mai bună decât tratamentul. Eu mi-am luat Systane Ultra, tot de la Alcon. Pot fi monodoze sau în recipient utilizabil maximum 3 luni de la desigilare.
  • diametrul lentilelor contează foarte mult. Sunt ele mici, dar se vede dacă lentila acoperă doar irisul sau îl depășește puțin. Ideal, ar trebui să acopere doar irisul.
  • se vede că porți lentile. Ochii sunt ca de căprioară – mult mai sticloși ca în mod normal. Plus că, dacă lentila este mai mare decât irisul, i se vede conturul (ceea ce nu e grav, zic doar ca să știți).

Once the contact lens was properly rinsed and replaced in Roger's eye, the hunt resumed.

Despre igienă, curățare și alte lucruri de genul acesta, vă las să vă documentați singuri. Nu cumva să folosiți vreodată o altă substanță decât soluția de întreținere pentru lentile, în nici un caz apă de orice fel! În rest, stați fără griji, lentilele se pierd foarte greu. În cinci ani, mi-au căzut doar de două ori și asta pentru că m-am frecat eu la ochi fără să îmi dau seama. Lentilele chiar nu sar din ochi în salată sau în paharul de șampanie, ca în filme.

Dacă vă plac accesoriile, sunt o mulțime pe piață. Eu am o casetă super simpatică în formă de bufniță (mulțumesc Mirela și Adriana!) și mai sunt n alte modele, pentru gustul fiecăruia.

371019060172824203_0051651f852b

Casetele pot fi introduse în suporturi mai mari, pentru transport. Unele au și afișaj digital, care îți amintește când să le arunci ca să nu le folosești mai mult decât e cazul. Pentru produsele de mai jos (Amazon), prețurile variază între $4 și $15, deci rezonabil zic eu.

61RkE6o7g8L._SX522_

 

Ca orice altceva, lentilele de contact sunt o preferință personală. Mie îmi plac, pentru că îmi oferă libertatea să mă manifest așa cum am chef, pentru că mă simt mai sexy cu ele și pentru că, deocamdată, nu mă încumet să fac operație cu laser de corectare a miopiei. Așadar, dacă aveți vreun defect de vedere, purtați ce vă e mai comod și vă face să vă simțiți mai frumoși când vă uitați în oglindă, asta este tot ce contează.

Eu promit să revin cu poze și impresii despre noua achiziție după ce sosesc! Dacă aveți întrebări despre lentile de contact & co, drop me a line 🙂

Leave a Reply

