Ultimele ore în care te mai poți înscrie la a doua ediție Sofar Sounds Bucharest!

Songs from a room sau, pe scurt, Sofar, este un concept muzical creat de un grup de londonezi, care se săturaseră de aglomerația de la concerte. Ca orice întreprinzători adevărați, au luat problema în propriile mâini și s-au apucat să organizeze ei înșiși concerte cu public restrâns, cu trupe cvasi-necunoscute, într-un cadru intim, unde accentul cade pe muzică și pe experiența artistică în sine, nu pe statul la cozi, datul din coate ș.a.m.d.

Noutatea ideii lor constă în faptul că locația este dezvăluită doar cu o zi înainte, iar identitatea artiștilor la fața locului.

Screenshot_1
Click pe imagine că să te înscrii

Toată treaba a prins așa de bine, că în prezent s-a răspândit în peste 250 de orașe la nivel mondial, printre care și București și Cluj-Napoca. Eu am participat la prima ediție din România (în București) și mi-a plăcut foarte tare, așa că m-am înscris și pentru cea de pe 7 iulie – fingers crossed să fiu selectată!

Doar astăzi se mai acceptă înscrieri, așa că grabește-te! Înscrierea nu garantează și participarea, dar este cu siguranță o șansă în plus față de nici una, iar procesul este foarte rapid și simplu.

1/ Înscriere

Te duci frumușel pe site-ul oficial, alegi Bucharest, dai click pe butonul Attend și ajungi la pagina de mai jos.

Screenshot_2

După ce dai click pe Apply for a Ticket, te loghezi fie cu profilul de Facebook, fie cu o adresa de mail, și completezi câteva informații de identificare, în maximum 15 secunde. Apoi ești redirecționat la o pagina ca cea de mai jos.

Screenshot_3Dacă primești un mail așa cum am primit eu, te poți considera înregistrat pe lista de așteptare. Organizatorii vor selecta norocoșii, după niște criterii secrete, și îți vor trimite, fix cu o zi înainte de eveniment, un mail cu „Felicitări, te așteptăm la *nume & informații despre locație*, la ora *  * sau „Ne pare rău, nu ai fost selectat la această ediție, te invităm să mai încerci.”

Screenshot_4

2/ Participare

Unul dintre punctele forte ale Sofar Sounds  Bucharest este punctualitatea și este bine să ajungi în intervalul de timp recomandat, în locația comunicată. O dată ajuns, gazdele îți urează bun venit, verifică dacă ești pe listă și primești o brățară și un welcome pack.

Data trecută, am fost în Copper’s Pub, o cafenea cu o grădină foarte aerisită, cu scaune de bar, canapele, fotolii, tocmai bine să ai de unde alege, și cu o mansardă foarte spațioasă și răcoroasă, unde s-au ținut concertele.

Welcome pack-ul conținea o listă de instrucțiuni de bun simț – nu sta pe telefon tot concertul, respectă artiștii și bucura-te de ce se întâmplă – și un sticker cu logo-ul, pe care  eu l-am lipit pe bicicleta 🙂

13406801_249576988755600_2600201313169584343_n
Photo credits: Radu Fugărescu Photography

E bine să ajungi puțin mai devreme. Așa ai timp să vorbești cu oamenii de acolo – alți participanți, muzicieni, fotografi, jurnaliști, tehnicieni de sunet, etc.. Spre deosebire de concertele obișnuite, unde fiecare vine cu cineva, datorită modalității de selecție, aici ai o ocazie bună să socializezi cu lume nouă. Eu am pălăvrăgit puțin cu un Mihai, care nu a vrut cu nici un chip să dzvăluie în ce trupă cântă. Era Mihai de la Moon Museum, deci yay for me!

13442298_249575382089094_5206262680824651357_n
Photo credits: Radu Fugărescu Photography

Cu câteva minute înainte de începere, organizatorii invită publicul în sală, unde te așteaptă niște pernuțe, pufi și alte obiecte de mobilier de chill și lăfăială. Atmosfera e foarte degajată, ai timp să îți iei ceva de băut de la bar și să alegi ce loc îți face cu ochiul.

La momentul 0, cel anunțat, începe prima trupă să cânte și cam asta este. Se ia câte o pauză de țigară/pipi/ieșit la aer pentru public și de aranjat instrumentele/ făcut modificări pe scenă pentru organizatori, după fiecare trupă, și, la final, cine are chef, rămâne la povești și bere.

13413102_248753662171266_3963007994074177939_n
Fun House, Photo Credits: Radu Fugărescu Photography

Trupa Fun House a deschis prima ediție. Tehnic vorbind, nu am nimic de reproșat, însă, per total, nu mi-au plăcut. Nu am simțit nici un feeling din partea lor, nici o emoție, nimic, cu excepția unei singure piese (Nothing Compares To You – Sinnead O’Connor). Au spus multe glume, au voci foarte faine, dar nu au reușit să se conecteze cu publicul și mi-am pus problema să plec. Cum mai urmau două trupe, am rămas.

13434773_249577672088865_7578514755862054311_n
Soul Seranade, Photo credits: Radu Fugărescu Photography

Cea de-a doua trupă, Soul Serenade, a fost mișto tare. Nu cântă genul meu de muzică, probabil puțin oameni din sală ascultă și merg la concerte de blues, country și alte melodii de acum foarte, foarte mulți ani din SUA, dar ne-a prins pe toți. Au creat un vibe și o energie pozitivă colectivă în mansardă, pentru care voi mai merge cu siguranță și la alte concerte d-ale lor.

13346584_248753472171285_506370969560580783_n
Oigăn cu Moon Museum, Photo credits: Radu Fugărescu Photography

A treia trupă, Moon Museum, a fost preferata mea. M-am ridicat în picioare de la prima melodie și m-am ofticat puțin că ceilalți stăteau pe perne – mie mi-e imposibil când aud tobe și chitară să nu mă bâțâi. Deși jumătate dintre membri fac parte și din Robin and the Backstabbers și unele acorduri mai semănau pe ici, pe colo, Moon Museum are cu totul altă perspectivă, foarte personală, sinceră, și mai directă. Mi-a plăcut tot ce au cântat și nici nu mi-am dat seama când a trecut timpul. Super, super faini, ce să mai!

3/ Implicare

sofar-team
Echipa Sofar Sounds Bucharest, surprinsă de Decât o Revistă [click aici ca să citești interviul DoR, cu băieții și fetele care fac lucrurile să se întâmple]

Povestea Sofar Sounds Bucharest este, ca și artiștii pe care îi aduce pe scenă, la început de drum și are nevoie de susținere.

E foarte frumos să organizezi evenimente, să te învârți printre artiști, dar nu ușor și nici gratis. Un concert implică un spațiu cu o acustică potrivită, instrumente, tehnicieni, plus multe alte treburi mici, de organizare, care mânâncă timp și resurse. La toate astea se adaugă promovarea și n neprevăzuturi, că așa e cu evenimentele.

Așadar, vrei să susții trupele noi din România și să pui umărul, împreună cu Sofar Sounds Bucharest, la construirea unui cadru profesionist în care acestea să devină (mai) cunoscute publicului?

Îți plac concertele acustice și ideea în sine?

Ești fotograf, jurnalist, student cu timp liber pe care vrei să îl valorifici?

Știi pe cineva care știe pe cineva?

Screenshot_5

Trimite un mail la bucharest@sofarsounds.com sau un mesaj pe pagina de Facebook  și vezi ce iese 🙂 Proiectul este la început, echipa Sofar Sounds Bucharest e formată dintr-un grup de tineri voluntari și ai șansa să make a difference prin contribuția ta.

Pe post de concluzie, că să respect ce m-au învățat toate profele de română, cel mai important lucru atunci când mergi la un eveniment Sofar Sounds Bucharest este să fii deschis, curios și prezent față de tot ce se întâmplă în jurul tău. Muzica e un prilej de conectare cu sine și cu ceilalți, enjoy!

Leave a Reply

