Trei fete, o chitară, niște clape + microfoanele = Antaki

Trupa Antaki acoustic live la MȚR
Antaki acoustic live la MȚR [photo credits: Munteanu]

În Noaptea Institutelor Culturale, am ajuns la concertul Antaki de la MȚR cu ceva întârziere, plină de draci. Din momentul în care am intrat în sală și am auzit muzica, mi s-a schimbat automat starea la 180 de grade, înainte chiar să apuc sa văd cine era pe scenă: trei fete, o chitară, niște clape și microfoanele.

Inițial mă atrăsese ideea de trio feminin. Surpriza însă a fost că știam toate melodiile, cover-uri ale unor piese alese de trupă după gustul, plăcerea și simțirea lor. Ce s-a întâmplat la MȚR a fost complet diferit de genul ăla de concerte la care te simți ca la o sesiune de karaoke reușit, în cel mai bun caz. Fetele au adus un ceva al lor, care a dat un mare plus fiecărei melodii. Nu m-ar deranja deloc să ascult, de acum, doar versiunile de la concertul lor.

Ce mi-a placut cel mai mult a fost, de departe, autenticitatea lor. Vocea principală, Miruna, alterna crâmpeie de monolog cu dialogul cu publicul în cel mai onest, natural și plăcut mod cu putință. Pe alocuri mai avea și scurte discuții și mici intervenții non-verbale cu Anca (chitară & voce) și Ingrid (pian & voce). Tot concertul am avut senzația că da, pe scena sunt niște tipe teribil de talentate, pregătite, care nu au venit cu un scenariu bătut în cuie și para-repetat de acasă. Autenticitatea lor e o dovada de vulnerabilitate, curaj și asumare de a se înfățișa oamenilor așa cum sunt, fix în stadiul muzical în care se află, fără pretenția de a fi altceva – lucru foarte rar, când mulți dintre noi, muzicieni sau nu, we just fake it till we make it.

Înainte de ultima piesă ne-au anunțat că nu vor mai cânta nimic în plus, pentru că s-au pregătit cu fix ce au cântat și nimic mai mult, și ne-au rugat să nu le cerem nici un bis. Insistențele, aplauzele și multelele „uuu”-uri din sală au venit neîntârziat, dar Antaki s-au ținut de cuvânt și au încheiat seara fără bis, cu o urare pe măsura performance-ului:

O viață frumoasă, plină de adevăr și decizii corecte.

Publicul a fost fix cum trebuie pentru muzica lor: oameni puțini, care știau când să fie liniștiți și când să spună tare și vesel încurajări pentru trupă. A fost simpatic că am insistat cu toții sa ne mai cânte și am apreciat că le-am respectat decizia.

Piesele pe care le-am prins eu au fost niste cover-uri ale unor melodii cântate de Sia, pe vremea când nu compunea hit-uri pentru Rihanna& co și cânta în Zero 7, și de Kimbra. Le-am recunoscut doar pe cele de mai jos.

Antaki nu au anunțat data unui concert viitor, însă sper să fie cât mai curând. Mai am nevoie de niște good acoustic vibes!

 

 

Leave a Reply

